El meu compte
info@fsaus.cat
93 885 56 63
Necessites ajuda?
Purés i cremes: una opció saludable, nutritiva i fàcil d’elaborar.

blog_capsalera_fsaus4Quan comença a venir el fred, els purés i les cremes són una bona opció per tenir present en la nostra alimentació. Les elaborem bàsicament a partir de tubercles, verdures i hortalisses,  de manera que ens aporten principalment vitamines, minerals i fibra.

Com a ingredients bàsics que podem utilitzar, trobem el porro, la pastanaga, la carbassa, els pèsols, la mongeta tendra, l’api, la ceba, la patata, entre altres.

  • Porro: destaca pel seu contingut en fibra i en àcid fòlic i el seu poder alcalinitzant i diürètic, contribuint a l’eliminació urinària d’àcid úric.
  • Pastanaga: és rica en carotenoides, compostos que es transformen en vitamina A i que són imprescindibles per el bon funcionament de la retina i afavoreixen el bon estat de la pell i mucoses.
  • Carbassa: destaca per la seva riquesa en beta-carotè i en minerals. Està indicada per persones hipertenses ja que gairebé no conté sodi i en canvi aporta un gran quantitat de potassi, per angines de pit o infarts degut al seu contingut en beta-carotè que protegeix la paret de les artèries i per problemes renals i acideses d’estómac.
  • Pèsols: és una font de vitamines, minerals i fibra. Constitueixen un aliment cardiosaludable i estan indicats en trastorns del sistema nerviós degut al seu contingut en vitamines del grup B i en minerals necessaris pel bon funcionament del sistema nerviós. També són un aliment molt apropiat en embarassades, ja que són rics en folats, que eviten malformacions del sistema nerviós del fetus.
  • Mongeta tendra:  suposen un font important de folats i vitamina C. Entre els minerals hem de destacar el iode, potassi i ferro.
  • Api: Té propietats diürètiques i presenta un poder alcalinitzant que neutralitza l’excés d’acidesa de la sang.
  • Ceba: també té poder alcalinitzant i destaca pel seu contingut en flavonoides, els quals afavoreixen la circulació sanguínia i impedeixen la formació de coàguls, fent que sigui un aliment protector del cor.
  • Patata: la patata aporta hidrats de carboni d’alta digestibilitat sobretot en forma de midó. També conté proteïnes d’alt valor biològic, és a dir, aporta tots els aminoàcids que el nostre organisme necessita.  Pel que fa al contingut de minerals, les patates son riques en potassi i pobres en sodi, cosa que les fa molt recomanables en casos d’hipertensió i afeccions cardiovasculars.

Per altra banda, us proposem una altre opció, en aquest cas ideal com a postres, i és preparar un puré de caqui. El caqui és una fruita que durant la tardor és quan es troba apte pel seu consum.

És un gran suavitzant del conducte digestiu, especialment de l’intestí, ja que és un aliment amb poder antiinflamatori degut al seu notable contingut de pectines i mucílags. La fibra soluble i tanins que conté li proporcionen un poder astringent i els carotenoides fan que tingui una acció antioxidant.

Per a preparar-lo en forma de puré, únicament s’ha d’extreure la polpa i passar-lo per un ratllador o passapuré per obtenir una pasta uniforme.

Elisabet Miarons
Dietista- Nutricionista
Llicenciada en Ciència i Tecnologia  dels Aliments