El meu compte
info@fsaus.cat
93 885 56 63
Necessites ajuda?
L’alimentació saludable, recomanacions

blog_capsalera_fsaus-suc-menjasaludable

És aquella alimentació que és fonamental per aconseguir un bon estat de salut físic i mental. Es base en la varietat, l’equilibri i la quantitat d’aliments que proporcionen els nutrients i que necessita el cos segons l’edat, el sexe, la talla i el nivell d’activitat física.  És la que conté tots els aliments necessaris per aconseguir un bon estat nutricional. En aquest sentit,  per portar una alimentació equilibrada és important la quantitat però també la qualitat d’aquesta.

Recomanacions per seguir una dieta saludable i equilibrada: 

  • Repartiu els aliments en 5 àpats al dia: esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar, sense saltar-se’n cap.
  • L’esmorzar és l’àpat principal del dia. Un esmorzar complet inclou lactis (llet, iogurt, formatge), cereals (pa-preferiblement integrals o cereals d’esmorzar) i fruita fresca o suc natural de fruita.
  • El dinar i sopar han d’incloure aliments diferents i variats i el sopar ha de ser més lleuger que el dinar.
  • El mig matí i el berenar han d’estar formats per fruita, làctics o cereals.
  • Dediqueu un mínim de 25 minuts als àpats i ser regular amb els horaris.
  • Utilitzeu tècniques de cocció senzilles:  com el vapor, papillot, planxa, bullits i eviteu tècniques més copioses com són els fregits i guisats. L’aigua ha de ser la beguda habitual. Cal beure entre un i dos litres d’aigua al dia.
  • Utilitzeu l’oli d’oliva tant per cuinar com per amanir.
  • Trieu les carns magres i elimineu el greix visible. Alterneu les carns magres (pollastre, indiot, conill) amb les carns més grasses (vedella, xai, etc).
  • Mengeu més peix que carn, combinant el peix blanc (llenguado, bacallà, lluç, etc) amb el peix blau (tonyina, sardines, salmó).
  • Consumiu ous cada setmana.
  • Augmenteu el consum de fruita i verdura fins a 5 racions diàries.
  • Combineu el consum diari de verdures crues i cuites.
  • Augmenteu la ingesta d’aliments rics en fibra (pa, pasta o arròs integral, llegums, fruita fresca, hortalisses etc.
  • Reduïu el consum de sal. Podeu utilitzar herbes aromàtiques i espècies.
  • Feu exercici diàriament, un mínim de 30 minuts.
  • No canvieu els hàbits alimentaris d’un dia per l’altre, s’ha de fer progressivament. Cal marcar-se uns objectius i procurar que la dieta sigui equilibrada sense deixar que els mites, les modes, la publicitat i els perjudicis condicionin.

No hi ha aliments bons o dolents, sinó hàbits inadequats.

Elisabet Miarons
Dietista- Nutricionista
Llicenciada en Ciència i Tecnologia  dels Aliments