El meu compte
info@fsaus.cat
93 885 56 63
Necessites ajuda?
IDEES PER AUGMENTAR EL CONSUM DE FRUITA

blog_capsalera_fsaus-augmentar-fruita

La fruita és imprescindible dins d’una dieta equilibrada i variada.  Es recomana el consum de 2-3 racions de fruita al dia.

La majoria d’elles aporten un elevat contingut d’aigua (entre el 80 i 95 %) i són riques en fibra, sobretot fibra soluble.

Pel que fa al contingut de sucres, principalment contenen glucosa i fructosa tot i que algunes fruites com les taronges, pomes i síndria també contenen sacarosa.

Cal destacar el seu aport de vitamines, sobretot vitamina C i beta-carotè que són antioxidants i l’aport de minerals com el potassi, calci, magnesi  i ferro.

Degut a la seva composició nutricional, la fruita és beneficiosa ja que afavoreix la desintoxicació de l’organisme, té propietats antioxidants, evita l’aparició de malalties cardiovasculars i pot prevenir l’aparició de certs tipus de càncer.

Per tal de potenciar-ne el consum, et proposem les següents formes per menjar fruita evitant caure en la monotonia. Combina-les entre elles i veuràs que aconseguir consumir 2-3 racions de fruita el dia no és tan difícil com et pensaves.

  •  Per esmorzar, en forma de sucs de fruita naturals  o juntament amb cereals com els flocs de civada. Hi podem barrejar fruits vermells, maduixes o trossos de plàtan.
  • També podem incloure en l’esmorzar o en el berenar fruita dessecada. És ideal unes llesques de pa (millor integral) amb un raig d’oli d’oliva verge i unes quantes orellanes o panses.
  • En forma de sopes refrescants, com la sopa de tomàquet i síndria o la sopa de meló.
  • En amanides, combinant hortalisses i  fruites com la maduixa, pinya, taronja o mango.
  • Com a guarnició de segons plats:  Pinya a la graella per acompanyar un llenguado a la planxa o poma per acompanyar el llom.
  • Com a postres, en forma de pinxos,  o barrejades amb els iogurts, ideals per els nens.
  • En forma de batuts,  juntament amb llet o iogurt: batut de meló i iogurt o batut de maduixa, taronja, plàtan i iogurt.
  • En forma de compotes, de poma, de pera etc.
  • En forma de liquats, en combinació amb verdures per aconseguir efectes depuratius i antioxidants.

Elisabet Miarons
Dietista- Nutricionista
Llicenciada en Ciència i Tecnologia  dels Aliments