El meu compte
info@fsaus.cat
93 885 56 63
Necessites ajuda?
I per refrescar-nos a l’estiu…

blog_capsalera_fsaus-sucs-naturals

 

La millor manera per refrescar-se, quan comença la calor, són els sucs de fruita natural elaborats amb fruita fresca i de temporada.

Les fruites de temporada que podem trobar de cara a l’estiu són la síndria i el meló, les cireres, les prunes, els préssecs i albercocs, les nespres i les maduixes o maduixots entre altres.

Només és necessària una mica d’imaginació per crear tot tipus de receptes de sucs nutritius amb propietats diürètiques (rics en potassi i flavonoides), alcalinitzants (redueixen l’acidesa de la sang), mineralitzants (rics ens minerals) i tonificants (rics en sucres i vitamines).

Us proposem les següents combinacions de fruita fresca per elaborar els vostres sucs:

 1. Suc de fruites del bosc (gerd, cirera, grosella): Ric amb vitamines i minerals i amb propietats antioxidants

  • Gerd: Ric en fibra, vitamina C, potassi i ferro. Estimula els processos de desintoxicació de l’organisme.
  • Cirera: Rica en vitamines (A i C) i minerals (calci i potassi). Té propietats antioxidants, antiinflamatòries i                      contribueixen a millorar la circulació.
  • Grosella: Té propietats digestives i depuratives.

2. Suc de mango, maduixa i pinya: antioxidant i diürètic

  • Mango: Ric en provitamina A.
  • Maduixa: Es caracteritzen per la seva acció antioxidant i el seu paper en la prevenció de l ’arteriosclerosis.
  • Pinya: És rica en fibra vitamines (A, B i C) i minerals (potassi i iode). Té propietats digestives i diürètiques.

 3. Suc de síndria, pinya i llimona: antioxidant i digestiu

  • Síndria: És molt hidratant degut al seu elevat contingut en aigua i molt poc calòrica amb propietats diürètiques i depuratives.
  • Llimona: És una fruita cítrica rica en vitamina C i antioxidants.

 4. Suc de pruna i poma: diürètic i depuratiu

  • Pruna: Té propietats laxants, protegeix l’intestí i redueix el colesterol.
  • Poma: Rica en sals minerals i en pectina, actuant com escombra intestinal que facilita l’eliminació de toxines.

5. Suc de pinya, pera i raïm negre: desintoxicant i diürètic

  • Pera: Rica en fibra soluble, té una efecte saciant. Contribueix a reduir la pressió arterial (conté molt potassi).
  • Raïm negre: Ric en vitamina C i vitamines del grup B.

Una altre forma de consumir fruita fresca durant el mesos d’estiu són els smoothies (de l’anglès smooth: suau) Es tracta d’una batut de fruites refrescant preparada a base de trossos de fruita i sucs de fruita juntament amb productes làctics com iogurt o llet i gel o gelat.

Aprofitant les fruites de temporada, us detallem la recepta de smoothie de préssec i meló.

Ingredients per una persona:

  • 2 préssecs
  • ½ meló
  • 30 ml de llet semidesnatada
  • 1 iogurt natural congelat
  • 3 o 4 gels
  • Sucre o stevia

Preparació:

  • Tirem la llet i el sucre o stevia en un recipient i barregem
  • Tallem la fruita en trossos petits
  • Ho col·loquem tot en el recipient per a la batedora i triturem uns quants minuts a velocitat mitja.
  • Incorporem el gel i el iogurt per donar el toc refrescant

soomthiepeach

Finalment, trobem els granissats, presentació que consisteix en afegir gel picat en el suc de fruita natural. Us proposem tastar el granissat elaborat amb préssec, plàtan i taronja natural, ideal perquè els petits de la casa puguin disfrutar menjant fruita.

Elisabet Miarons
Dietista- Nutricionista
Llicenciada en Ciència i Tecnologia  dels Aliments